Tuesday, April 17, 2012

meringue



saper penah mkn kuih kt atas nie? lawakn bentuk dia. mcm bawang pn ada.

aku penah la mkn kuih nie. tapi time raya jer. tau2 jer la, bila tiba raya. seme bnda yg xpenah kuor n tgk, akan ada peminatnya. sama cam kuih nie.
kt area2 kl maybe kuih nie dh jadi trend, tapi kt area umah aku, kuih nie masih mnjadi persoalan. kui kui kui.... bila letak atas meja, jiran2 yang dtg semuanya brpandangan n xjadi nk mkn. last2 kami adik beradik yg memperabihkannya.

bila akak aku bawa balik. kami adik beradik dh ko-pandang-aku-aku-pandang-ko. mmg xtau nk buat apa. xpenah makan la katakan.
skali ngap. ok jugak kuih nie. masuk mulut n terus cair. xyah kunyah2 dh. bleh cair mcm coklat m&m... suke suke...
sebiji, lepas tue sebiji lagi, sebiji lagi. xsedar dh habis 1balang.

godek kt tenet. dpt la resepi dia. senang jer cara2 nya. mmg dh psg impian nk buat kuih nie suatu hari nanti.

senang ko kata?!!!!! meh sini aku nk tunjuk.......

abaikan kekurusan tangan itu.
ko tahu nie percubaan kali ke berapa? kali ke3... yesssss kali ke3. fuhhhhhh penat perah tenaga. ketiga2 percubaan adalah percubaan untuk membuat apam polkadot. nnnnn ianya berhasil. vangga i tahu bila menjadi nie. rasa macam semua benda dah hilang beban. ayattttttt sarcastic betul la. :p

nak buat meringue nie kena putar mixer tue dengan kelajuan paling tggi. n jangan pulak berhenti selagi ianya xmenjadi. kalau x, nanti kuih xcantik.



 

2 comments:

  1. xpnh jumpa la pulak kuih ni.. kira saya satu geng dgn org kg awk lah..hehhe

    ReplyDelete
  2. tue la. kita nie satu negeri rupanya. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

All content provided on this "nursueada.blogspot.com" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of nursueada.blogspot.com will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.